SKODA forstærker samarbejdet med cykelsporten som ny sponsor af den grønne pointtrøje ved Tour de- France

17-06-2015

Få tilsendt en e-mail når der udsendes en pressemeddelelse via email.
Klik her og tilmeld dig.

rss RSS feed

SKODA kan nu kalde sig den officielle sponsor af den grønne pointtrøje ved de to grand tours, Tour de France og La Vuelta. Siden 2004 har SKODA været den officielle sponsor for den hvide ungdomstrøje ved Tour de France, men det ændrer sig nu fra hvidt til grønt.

Werner Eichhorn, salgs- og marketing direktør for SKODA, udtaler i den forbindelse: ”SKODA er en stærk og pålidelig partner i de internationale cykelkonkurrencer. Ved at sponsorere den grønne pointtrøje i Tour de France og La Vuelta, gør vi vores engagement i cykelsporten endnu mere synlig, og den intense konkurrence for den meget eksponerede og attraktive grønne pointtrøje, er et af de store højdepunkter ved disse løb.”

Cykelsporten har i mange år været en stor del af SKODAs sponsorstrategi. Ud over Tour de France og La Vuelta, sponsorerer SKODA også otte andre internationale cykelløb samt et væld af danske cykelløb. SKODA er feltets stærkeste hjælperytter for Dansk Cykle Union og dermed Post Danmark Rundt samt Post Cup løbene. SKODA er tillige særdeles synlige indenfor motionscykling med stor involvering i blandt andre Sjælsø Rundt, Tøse Runden, Fyn Rundt og ikke mindst Århus - København. SKODA støtter naturligvis også op om Team Rynkeby. Og det er ikke et tilfælde at SKODA har valgt at være så synlige i cykelsporten. Grundlæggerne af SKODA, Laurin & Klement, startede deres virksomhed for 120 år siden med netop produktion af cykler i 1895.


Pressemeddelelsen blev sendt med Mynewsdesk

© Skandinavisk Motor Co. A/S

    ŠKODA 2017 - Alle rettigheder forbeholdes.